søndag 1. mars 2009

Trangt om plassen

Nominasjonsmøtet
Jeg støttet Michael Tetzchner på 3. plassen på Oslo Høyres liste til stortingsvalget. Sågar holdt jeg tale for ham. Men litt vemodig var det at veteranen Inge Lønning måtte vike for at andre skulle slippe til. Problemet er at vi har så mange dyktige kandidater og politikere, men så få plasser.

Vi trenger mange flere som stemmer Høyre!

Spennende blir det å følge vår 4. kandidat, Nicolai Astrup. Han er av mange karakterisert som en ny Høyreleder i fremtiden en gang. Han har rukket mye, men er fortsatt bare 31 år.

En annen utfordring var å få med Afshan Rafiq på sikker plass til Stortinget. Når pressen kritiserer de politiske partiene for ikke å sikre kandidater med annen kulturell bakgrunn fast plass, glemmer de helt at det er fylkesvise nominasjoner. De fleste partier får bare 1, 2, 3 plasser til rådighet pr fylke. Da er det ikke lett å velge mellom så mange gode og svært dyktige kandidater!

Og så er det ikke minst Nordre Aker Høyres Kristin Vinje som må hylles. Hun fikk en fin 6. plass.

2 kommentarer:

  1. Så du er en af dem vi kan takke, hvis Tetzchner vinder frem med sine synspunkter? Jeg må sige at jeg blev noget harmdirrende af at læse at han ønsker en omlægning af sygelønsordningen, så man kun skal få udbetalt 80% af lønnen i perioder med sygdom. Hans begrundelse :" man bruger ikke penge på mad i kantinen når man er syg" og "man har ikke udgifter til benzin". Det er noget af det dummeste jeg har hørt. Jeg skulle ønske at Tetzchner samtidig kunne have fortalt, hvordan jeg får refunderet huslejen til USBL eller udgiften til månedskortet, når man er syg. Jeg tvivler også på at børn spiser mindre eller vokser mindre ud af tøj, mens forældrene er syge.

    Hvor er jordforbindelsen? Høyre får ingen stemmer her i huset!

    SvarSlett
  2. Ja, tatt ut av sammenhengen er slike begrunnelser både for lette og misvisende. Det er ikke bare deg som trenger nok til å betale sine regninger. Derfor må forslag til omlegging av ordninger som påvirker økonomien selvsagt ses i sammenheng med skatte- og avgiftspolitikken for øvrig.

    Les for eksempel Tetzchners ’Vil ha skattelette på 50 mrd’ :
    http://oslo.hoyre.no/artikler/2009/1/skattelette_50_mrd

    eller Nikolai Astrups:
    http://oslo.hoyre.no/artikler/2009/2/den_norske_velferdskrisen

    SvarSlett